Julen

Tänk allt som fixas och planeras inför en enda dag, Julafton. Det finns nog många människor som stressar och har ångest för att allt ska bli så perfekt inför denna dag. Många sitter i bilen och åker mellan hela släkten och hinner knappt andas. Det behöver inte vara så avancerat, man måste inte träffa hela släkten på just självaste julafton. Men det är säkert lättare sagt än gjort för många. 
 
För mig är julen den mysigaste tiden på året, jag älskar denna tid och har alltid gjort. 
På julaftons morgon/förmiddag så har vi julfrukost med min mans bror och hans familj. Gröt, skinksmörgås, kaffe och något julgott till. Sen åker vi vid lunchtid till mina föräldrar och där är vi resten av dagen, där även min bror och hans familj kommer till julmaten. Annandag jul är vi alltid hos svärfar på middag. Vår julhelg är lugn och harmonisk.
I år är det julfrukost hemma hos oss.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0