Medalj på hemmaplan

Idag har vi varit och tittat på yngsta dottern som tävlade i truppgymnastik, gympacupen 2015.
Började dagen tio över sju med att gå ut med en hund som var super pigg och ville ut, tror det är en tik som spökar, för han är helt knasig. Sen fixade jag i ordning pastasallad och lite fika/frukt och dryck som dottern skulle ha med sig då de skulle samlas strax efter nio. Inbakad fläta skulle alla i deras gruppp ha så det fixade vi med innan jag skjutade henne till Arenan. Så kul med första tävlingen på hemmaplan.
19 lag och SGF (Skillingaryds gymnastikförening) hade sju lag tror jag det var. Fyra olika föreningar var det som var med och alla var jätte duktiga. De tävlade i två klasser, klass 1 och klass 2. De som vann klass 1 var SGF och  vår dotters grupp, gissa om hon är stolt och gissa om vi är stolta och glada att de vann sin klass. Klass 2 vann SGF pojkar, kul att vi har en hel grupp med pojkar som tävlar i vår gymnastikförening. De som kom tvåa i båda klasserna var från de andra föreningarna och de som kom trea var alla de andra, och alla fick en medalj. 
Men en medalj med nr 1 är ju självklart något extra.
 
 
Det var försäljning av fika som föreningen höll i och jag bland många andra hjälpte till med att baka dit. Så igår gjorde jag och dottern chokladmuffins. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0