Det skulle vara vita marshmallows

Igår eftermiddag så bakade vi lite mer julgott. Rocky Road är nästan ett måste att ha bland julgodiset, rischoklad tycker barnen om och det är så smidigt att göra båda dessa godheter. Vi hoppar dock pistagenötter då vi inte är så förtjusta i det och så använde vi ljus choklad till Rocky Road. Hittade inte vita marshmallows så vi fick ta färgade. Nackdelen med att bo i ett mindre samhälle, två matbutiker och den ena hade inga marshmallows alls och den andra hade endast färgade. Ibland dår man ta det som finns och inte det man egentligen vill ha.
Jag tycker om när julgodis är smidigt att göra, stå och röra i oändlighet och en massa olika moment hit och dit har jag inget tålamod för alls. Men en sorts julgodis varje år kan jag tänka mig att göra som tar lite mer tid, men inte mer än så. Det vi skall göra mer i år är lakritskola, det är ett MÅSTE för mig, jag älskar ju lakrits. 
Sen får vi se om vi testar något nytt julgodis som vi inte gjort tidigare.
 
 
 
Rocky Road utan pistagenötter, med ljus choklad och färgade marshmallows
 
 
Smält choklad och vårgårda ris, blanda ihop och klicka ut i formar. 
Här kan man ju ta vilken choklad man vill, går ju att variera hur mycket som helst.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0