Rabarberkaka

Idag har vi haft mina föräldrar här på lite fika. Jag gjorde en rabarberkaka på mina rabarber.
 
Rabarberkaka i långpanna
 
200 g smör
400 g rabarber
5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
6 ägg
6 dl mjöl
2 tsk bakpulver
 
Smält smöret och rör i rabarberna. 
Tag kastrullen från plattan rör i socker, vanilsocker och ägg.
Blanda mjöl och bakpulver, rör ner.
Häll i smord och bröad långpanna, 175 g i 25-30 min.
 
Servera med vaniljsås!
 
Vill man göra den glutenfri så byt ut mjölet mot glutenfri mjölmix. Jag använder pofiber när jag bakar glutenfritt till att bröa formar och långpannor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
norrbotten emmish
2015-08-29 @ 22:10:03
URL: http://nouw.com/lillemmish

va gott, rabarberkaka är en favvo

Svar: Så gott är det :)
vitsvartochlime.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0